مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: محوطه تاریخی دستوا با موافقت اعضای شورای پایگاه‎های سازمان میراث فرهنگی به عنوان پایگاه ملی معرفی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان داشت: محوطه تاریخی دستوا با موافقت اعضای شورای پایگاه‎های سازمان میراث فرهنگی به عنوان پایگاه ملی معرفی و تصویب شد و گستره این پایگاه نیز از "عسگرمکرم" تا "گلالک" تعیین شده است.

وی افزود: از مزیت‌های پایگاه ملی شدن بافت محوطه تاریخی دستوا می‌توان به پیگیری و انجام هرچه بیشتر و دقیق‌تر طرح‌های مطالعاتی، مرمتی، باستان‌شناسی و... اشاره کرد.

ایزدی عنوان کرد: ساماندهی، معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با هماهنگی اداره‎کل پایگاه‌ها و زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور و اختصاص بودجه و ردیف ملی به صورت سالانه به این طرح‎ها از دیگر امتیازات پایگاه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: خوزستان دارای 3 پایگاه ملی به نام‎های آیاپیر ایذه، ارجان و چگاسفلی بهبهان و گندی‎شاپور و ایوان کرخه دزفول بود که با تصویب محوطه تاریخی دستوا تعداد پایگاه‎های ملی استان به 4 عدد افزایش یافت.

  انتهای پیام/م

افزایش پایگاه های ملی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار